© 2016 - De Schuit, Kerkstraat 19, 3540 Herk-de-Stad

Website Pen&Peper

25.10.2019

We verwachten rond kwart over 3 in Schulen aan te komen.

Wij zijn net vertrokken met de bus. We houden jullie onderweg op de hoogte.

Hier vind je de kalender van de maand november.

24.10.2019

Deze ochtend zijn we de dag gestart met een stevig ontbijt. Nadat we ons lunchpakket hadden gemaakt, trokken we naar het Gravensteen. Daar werden we tot stoere ridders geslagen. We kregen er een boeiende uitleg van de gidsen.

Daarna zochten we een leuk plekje om te picknicken, dit was er eentje met uitzicht op het water. Onze boot stond ondertussen al klaar om van hieruit de mooiste plekjes van Gent te ontdekken.

Na onze boottocht trokken we weer naar de speeltuin. Hier speelden we onder andere voetbal en Kubb. Toen onze maagjes begonnen te knorren, keerden we terug naar ons verblijf en hier aten we pompoensoep, veggie spaghetti en chocomousse.

We sloten de avond af met een grappige f...

23.10.2019

‘t es ier vree wijs!! Na een rustige rit en een korte wandeling kwamen we rond 11 uur aan in ons verblijf. We zochten een leuk plekje om te picknicken en vervolgens stond de gids al op ons te wachten. Hij nam ons mee op pad door het centrum van Gent. We leerden nog heel wat bij over deze stad.

Na al dat luisteren hadden we nood aan wat beweging en gingen we naar een speelpleintje in de buurt. Daar hebben we ons even kunnen uitleven!

Terug in de jeugdherberg was het tijd om onze kamers te gaan ontdekken en werden we verrast met een bezoekje van meester Jan.

Om half 7 konden we genieten van een heerlijk diner: juliennesoep en kip met rijst en groentjes. Voor wie zijn bordje flink leeg a...

23.10.2019

De leerlingen van het 5de en 6de leerjaar zijn omstreeks 11.15 uur veilig aangekomen aan hun verblijf. Later volgen er meer foto's in de fotogalerij.

22.10.2019

Op dinsdag 22 oktober ging het 1ste en 2de leerjaar op herfstwandeling. Zij gingen naar de boswandeling in Eindhout. Enkele foto's hiervan vind je terug in de fotogalerij.

Vrijdag 18 oktober was het dag van de jeugdbeweging. Alle kinderen mochten die dag in de kledij van hun jeugdbeweging naar school komen. Een paar foto's daarvan vind je terug in de fotogalerij.

Enkele sfeerbeelden van de kleuters tijdens de les L.O. vind je terug in de fotogalerij.

08.10.2019

Op maandag kwam Jo De Rijck met zijn theatervoorstelling naar onze school. Het thema dat hij behandelde was milieu. Het 5de en 6de leerjaar kregen nog wat extra info over de techniek achter de schermen. Enkele foto's van het toneel vind je in de fotogalerij.

Please reload

In de kijker

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!